"אַל נָא תְהִי מְרִיבָה בֵּינִי וּבֵּינֶךָ.. כִי אֲנָשִים אַחִים, אֲנָחְנוּ – – ". (בראשית, י"ג ,ח)
בבית הספר הביל"ויים שמנו לנו כיעד מרכזי לטפח וליצור אקלים חינוכי מיטבי. אנו נעשה כל מאמץ לשבח ולקדם את הדוגמא האישית כדרך ללמידה עבור הלומדים בבחינת: "אחרי המעשים נמשכים הלבבות" (ספר החינוך).
כחלק מתפיסה זו אנו ממשיכים לקדם ולהעצים את חברת הילדים, במהלך החודש הנוכחי התחלנו בהטמעה של תפקיד המגשרים. המגשרים (נציגי תלמידים מכתות ג-ו) יחד עם -יועצת ביה"ס ואושרת מולאי (מחנכת כתה ב' ומרכזת נושא זה בביה"ס) גיבשו תכנית שנתית בהלימה לתוכן הנלמד בשנה הקודמת (קורס מגשרים של "גבים") וזאת על מנת לסייע לילדים שנמצאים במצב של קונפליקט לשנות את איכות היחסים ביניהם בתוך הקונפליקט משליליים לחיובים/מקדמים. תהליך הגישור מסייע לצדדים מסוכסכים לנהל משא ומתן ולהגיע להסכם מרצון ללא כפייה וללא אלימות. בתהליך הגישור רואים ושומעים את כל הצדדים, ומנסים להגיע להבנות משותפות.
מהנעשה בבית ספרנו:
1. חידוש שמש החברות "ואהבת" .
2. המגשרים נוכחים בהפסקות בחצר בית הספר ומהווים כתובת עבור התלמידים לפתרון קונפליקטים.
3. מידי יום שלישי קובעים המגשרים "הליך גישור" לתלמידים אשר בחרו לפנות למגשרים בפתרון קונפליקט.
4. מדרש חז"ל אחת לחודש משגררים המגשרים מדרש אשר מציג דילמה – ערכית/חברתית ופתגם אשר מהווה מוסר השכל. (יידוע גם במידעון החודשי)
5. תיבת פניות של תלמידי ביה"ס למגשרים על מנת לתת מענה לתלמידים המבקשים סיוע והכוונה.
6. מפגש דו שבועי עם מובילת התכנית (אושרת מולאי) לשם הכוונה, שיתוף .
7. נראות העשייה ויידוע בהודעות שוטפות מאת המגשרים בקיר מרכזי בביה"ס.
8. מפגש עם מנהלת ביה"ס לשם העצמה /חיזוק ושיתוף בנעשה אחת לחודש.
בברכת המשך שיתוף פעולה ועשייה ברוכה,
שלהבת בני עינב סיידו אושרת מולאי
מנהלת בית הספר יועצת ביה"ס מובילת התכנית